Рано чи пізно кожен студент факультету початкової освіти відправляється на педагогічну практику. Практика – це суміш переживань, легкої невпевненості та планів на майбутню професійну реалізацію. Сьогодні студенти 2 і 3 курсів спеціальності «Початкова освіта» захистили педагогічну практику, яку вони протягом 6 тижнів проходили у загальноосвітніх закладах І-ІІІ ступенів м. Глухова.

Під час звітної конференції з педагогічної практики студенти ділилися враженнями й розповідали наступне: «У школах нам зустрілись дуже привітні та щирі вчителі й діти. Ми переживали, адже не знали, як нас приймуть. Але хвилювались ми даремно, педагоги нас зустріли привітно, все розповіли й показали, охоче ділилися досвідом, підказували, корегували. На практиці ми не тільки змогли застосувати свої теоретичні знання, але й отримали неоціненний досвід роботи, який нам передали досвідчені вчителі. Перший тиждень ми знайомились зі школою, учнями, вчителями, проводили з дітками час на перервах. Але найцікавішими для нас стали тижні пробних і залікових уроків. Ми відвідували уроки вчителів, аналізували уроки один одного, брали участь у позаурочній роботі, шкільних розважальних заходах. Практика була дуже цікавою й насиченою різними подіями, вона сподобалася не тільки нам, але й учням. Ми хочемо подякувати дирекції та дружнім педагогічним колективам загальноосвітніх шкіл за їхню працю, доброзичливе ставлення до студентів, розуміння, терпіння й підтримку. Бути вчителем зовсім не страшно».

prakt po 2019

Під час проходження педагогічної практики студенти мали змогу випробувати себе, зробити ще один крок до самореалізації у педагогічній діяльності. Їм було цікаво й водночас хвилююче, бо відповідально вперше у своєму житті бути в ролі вчителя початкових класів. За участі та підтримки викладачів-методистів і вчителів студенти підготували й досить успішно провели по 10 залікових уроків з усіх навчальних дисциплін початкової школи. Практикантів переповнювали роздуми: «Як сприйматимуть учні? Чи легко буде утримати увагу та цікавість школярів? Як налагодити дисципліну на уроці? Як це, коли ти задаєш домашнє завдання, а не навпаки тобі? Є це моїм життєвим призначенням чи ні?»

Кожен із студентів-практикантів чітко усвідомив важливість і необхідність праці педагога. Під час практики вони зрозуміли, що для досягнення високих результатів у освітньому процесі необхідно на уроках дотримуватися правильної організації діяльності школярів. Важливим для вчителя є уміння приділяти увагу кожній дитині, активізувати їх, мотивувати й пропонувати різні види робіт. Для того, щоб школярі не втрачали інтерес до уроків, студенти використовували інтерактивні методи, інноваційні технології, наочність та технічні засоби навчання, що сприяло розвитку пізнавальної активності учнів, стимулювало їх до навчання.

Під час практики студенти мали можливість побувати у ролі класних керівників, всіляко допомагали вчителям в організації та здійсненні освітнього процесу, організовували та проводили виховні заходи з педагогіки та предметні, у ході яких діти проявляли свою творчість та креативність. Практиканти намагалися використати всі свої уміння та навички, щоб налагодити контакт з учнями і зрозуміти кожну дитячу особистість.

Захист педагогічної практики відбувався у звітній формі. Студентами було представлено фото- та відеоматеріали за результатами проходження практики у початкових класах шкіл міста Глухова. Керівники та методисти – викладачі кафедр теорії і методики початкової освіти, педагогіки та психології початкової освіти ставили цікаві запитання, ділилися враженнями від відвіданих уроків, власним педагогічним досвідом, висловлювали свої зауваження і побажання.

Найкращими студентами-практикантами було названо Чайку Тетяну, Гапоченко Дарину, Коробову Тетяну, Колошу Оксану, Гнучих Віту. За залікові уроки й здану документацію, зокрема індивідуальний план, щоденник, психолого-педагогічну характеристику на учня, звіт, наочність, конспекти й характеристику зі школи більшість студентів одержали оцінки «відмінно» та «добре». Старання окремих студентів було відзначено грамотами дирекції шкіл, що засвідчує високий якісний рівень підготовки майбутніх вчителів початкової школи в одному з найстаріших педагогічних закладів вищої освіти України.

Подолана ще одна сходинка на шляху становлення майбутнього педагога й вдосконалення професійної майстерності. Студенти 31-ПО і 22-ПО груп радять майбутнім практикантам, в яких цей етап ще попереду, вже сьогодні старанно вчити дисципліни свого фаху, обов’язково вдосконалювати своє мовлення, розвивати власний інтелект та ерудицію, а також вчитися любити й поважати дітей.

Загалом, майбутній вчитель – це особистість багатогранно розвинена, позитивно налаштована, творча і креативна. Якщо Ви мрієте бути хорошим спеціалістом у цій галузі, то вам потрібно взяти до уваги ось такий неординарний «рецепт успіху»:

Багато професій у світі, у кожної своя мета,
Та серце віддавати дітям лиш вчитель може так, спроста.
Нас мови рідної навчає на найпрекраснішій з планет,
Вірші чудові всім читає… Розкажемо успіху рецепт:
Спочатку знадобиться Вам натхнення, бо без нього зовсім нікуди, -
Таке вже в нас примхливе сьогодення, але інгредієнти ще не всі.
Беремо трішечки ми щастя, терпіння, радості й добра,
Наснагу, витримку, повагу, велику ложку співчуття:
Замісимо тісто з найкращих компонентів, щоб дарувати дітям більше яскравих моментів,
Форми змастимо турботою, щоб змогли працювати з спільнотою.
Щіпку мудрості й любові додаємо, зверху хистом посипаємо
І з усмішкою спільно з учнями коровай досягнень випікаємо!

Автор : joomla блоги