У середу, 23 лютого, на факультеті філології та історії відбувся захист педагогічної навчальної практики, яку магістранти спеціальності «Українська мова і література» проходили у вищих навчальних закладах І-ІІ рівнів акредитації, ліцеях, колегіумах, інших освітніх установах новітнього типу.
Педагогічна практика є одним із найважливіших аспектів у процесі професійного становлення студентів. Її метою є підготовка магістрантів до виконання функцій викладача коледжу, учителя, формування у майбутніх педагогів готовності до організації навчально-виховної роботи у вищих навчальних закладах, установах новітнього типу та профільних старших класах загальноосвітніх шкіл.
Упродовж 3 тижнів (з 16 січня по 5 лютого 2017 року) магістранти 40-61-У групи проходили практику у школах та новітніх закладах різних регіонів України: Сумської (Лебединська ЗОШ І-ІІІ ст. №6, Роменська спеціалізована ЗОШ І-ІІІ ст. №2 ім. акад. А. Йоффе, КУ «Сумська спеціалізована школа І-ІІІ ст. №1 ім. В. Стрельченка», Чeрвонослобідська ЗОШ І-ІІІ ст., Берестiвська ЗОШ l-lll ст., Дібрівський НВК «ЗОШ І-ІІІ ст. – ДНЗ», Червоноранківський НВК «ЗОШ І-ІІІ ст. – ДНЗ»), Вінницької (Барський коледж транспорту та будівництва НТУ, Тульчинська ЗОШ І-ІІІ ст. №2) та Чернігівської (Прилуцька гімназія №5 ім. В. Затолокіна) областей.

DSC 0289 1001x666Під час проходження практики магістранти ознайомилися зі щоденною роботою викладачів коледжів, учителів старших класів шкіл, гімназій, виступили в ролі класних керівників та кураторів навчальних груп, займалися виховною та профорієнтаційною роботою, спробували себе у якості психолога, вирішували конфлікти в учнівських та студентських колективах та переймали передовий педагогічний досвід.
Оскільки більшість магістрантів-філологів уже працюють на педагогічній ниві у загальноосвітніх школах, навчальна педагогічна практика дала їм можливість спробувати себе у новій ролі викладача, попрацювати зі студентськими колективами та учнями старшого шкільного віку, збагатитися новим практичним досвідом.
Усі без винятку магістранти успішно впоралися із поставленими завданнями. Свідчать про це характеристики, надані керівниками навчальних закладів майбутнім колегам, та якісна документація з фаху, педагогіки та психології, – підкреслила факультетський керівник практики Цінько С.В. Слідкували за процесом та надавали методичні поради студентам методисти з української мови, літератури та зарубіжної літератури (Баранник Н.О., Каліш В.А., Кочубей Л.В., Гриневич В.Й., Троша Н.В., Новиков А.О., Привалова С.П., Гоголь Н.В., Клейменова Т.В., Дятленко Т.І., Холявко І.В., Кабиш М.Ю.), групові керівники (Зенченко Т.Ф., Біліченко П.Г., Касярум К.В., Шерудило А.В.) та консультант з психології Журавель А.В. Працюючи із дітьми, практиканти доклали чимало зусиль, методичної майстерності, творчості, винахідливості, креативного підходу до організації навчально-виховного процесу в освітніх закладах, дбаючи про різнобічний розвиток своїх вихованців.M5r6C1LgT7A 1001x751Результатами проведеної роботи та власними враженнями студенти 40-61-У групи поділилися під час звітної конференції. Майбутні фахівці показали належний рівень теоретико-методичної підготовленості до реалізації професійних функцій викладача та вчителя старших класів, продемонстрували сумлінність та творчий підхід до виконання поставлених на період проходження практики завдань, розповіли про труднощі, що виникли у процесі навчально-виховної роботи, а також запропонували свої рекомендації щодо вдосконалення організації педагогічної практики.
Студенти, котрі уже працюють у ВНЗ І-ІІ рівнів акредитації або викладають у старших класах загальноосвітніх шкіл, були звільнені від проходження практики, однак також поділилися своїм професійним досвідом із колегами.

Методисти та групові керівники оцінили роботу кожного практиканта, проаналізували представлену документацію та надали корисні поради для майбутніх викладачів.
Підсумовуючи захист, завідувач практиками Бондаренко А.П. зазначила: «Педагогічна практика у ВНЗ І-ІІ рівнів акредитації пройшла успішно та на високому методичному рівні. Наші магістранти отримали значний практичний досвід та показали гарну підготовку. Бажаємо їм подальших успіхів на педагогічній ниві».
Наступним етапом підвищення кваліфікації майбутніх фахівців стане практика на робочому місці викладача у закладах ІІІ-IV рівнів акредитації, яку магістранти 40-61-У групи проходитимуть восени.

Роман Григор'єв, магістрант 40-61-У групи

Автор : joomla блоги