урок любивий

Той, хто не думає про те, що буде після нас – діє, щонайменше, безвідповідально. Чи могли свого часу мамонти знати, скільки їм залишилось? Звісно, ні. Лише людина як homo sapiens може аналізувати, прогнозувати і переконувати в тому, що ресурс цивілізації (життя людини і людей) не безмежний і варто думати про завтрашній день вже сьогодні.

Саме на пробудження до активної діяльності задля зміни балансу в бік позитивного в контексті якості умов життя і спрямована ініціатива ООН «Глобальні цілі сталого розвитку» (2015 – 2030). У 2015 році світові лідери затвердили 17 глобальних цілей, які мають на меті викорінити бідність, подолати нерівність та несправедливість, зупинити зміну клімату, запровадити інноваційні енергетичні технології до 2030 року. На думку Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ), для досягнення окреслених цілей діти і молодь повинні знаходитися у центрі формування порядку денного людства. Мова про виживання не як самоціль, а як засіб для самореалізації і щасливого життя всіх разом і кожного конкретно. Сьогодні і завтра.

Ціль всесвітньої ініціативи «Найбільший урок у світі» – провести заняття у понад як 100 країнах та ознайомити дітей і молодь у всьому світі із глобальними цілями. В Україні проект охопив понад 500 міст та містечок, де відбулися уроки для 17 тисяч дітей про глобальні цілі, лідерські навички та про те, як діти можуть захистити свої права, докласти персональні зусилля задля збереження життя на планеті Земля.

Привернути увагу та поширити інформацію про глобальні цілі сталого розвитку вдалося і в Кролевці та Глухові, містах, де особливо активно поширює свій вплив Глухівський національний педагогічний університет імені Олександра Довженка. Науково-експериментальна школа, яка досліджує екологічні та біологічні проблеми (професор Рудишин Д.С., доцент Коренєва І.М., доцент Мельник О.С., доцент Загородня Л.П., доцент Данильченко І.Г. та інші) вже не перший рік проводить дослідження, що актуалізуються завдяки глобальній ініціативі ООН/ЮНІСЕФ. На справді, це волонтерська місія, яку реалізовано наприкінці травня в чотирьох школах Кролевця та Глухова. «Найбільший урок у світі» відвідали понад 100 місцевих школярів і школярок, десятки зацікавлених вчителів. В подальшому вони матимуть можливість розробити міні-проект (добровільна ініціатива), який буде спрямований на привернення увагу на ту, чи іншу проблему з числа 17-ти, визначених ООН.

З точки зору реальної практики, важливо нагадати, що з грудня 2017 року на території Глухівського і Кролевецького районів (голови: Ткаченко О.О. та Авраменко М.В.) за ініціативи Глухівського НПУ ім. О. Довженка (ректор Курок О.І.), у співпраці з місцевою владою та Українською вітроенергетичною асоціацією (голова – Конєченков А.Є.) реалізується Меморандум про співпрацю, яка має на меті залучення стратегічного інвестора в сферу відновлювальної енергетики – будівництво вітроелектростанції (ВЕС). Аби здійснити намір і виконати місію (хто сказав, що місія не здійсненна?), ми маємо опрацьовувати проблему поширення розуміння глобальних цілей сталого розвитку в дитячо-молодіжному середовищі, формувати канали дифузії технологічних інновацій, що ведуть до екологічних змін на краще. Варто діяти спільно та злагоджено, всією громадою, бо існують можливості таких проектних ініціатив, які одразу впливатимуть на просування по напряму досягнення декількох цілей. Наприклад: «Будівництво ВЕС (вітроенергетична станція)». Проект відноситься до цілі № 7 «Відновлювальна енергія» з числа 17-ти, визначених ООН, спрямовується на подолання бідності (ціль № 1) через створення нових робочих місць високої якості, є способом організації гідної праці та економічного зростання (ціль № 8) є інновацією в сфері інфраструктури (ціль № 9) забезпечення території «чистою або зеленою» енергією, є проявом відповідального споживання (ціль № 12), бо відновлювальна енергія є його базисом, є прикладом партнерства заради стійкого розвитку (ціль № 17), сприяє сталому розвитку міст і спільнот (ціль № 11). Тобто, проект «Будівництво ВЕС» тягне за собою просування по ланцюгу семи цілей сталого розвитку (ЦСР): 7 – 1 – 8 – 9 – 11 – 12 – 17.

То чому б не поставитись до такої можливості серйозно і всім миром зосередитись на поширення ідеї? Молодіжне та дитяче середовище, як відомо, є дуже активним в сенсі продукування змін, застосування інновацій та їх глобальної дифузії на території життя. Через це критично важливим є цілеспрямована орієнтація потенціалу нового покоління, пробудження в ньому зацікавленості і готовності діяти аби бути щасливими.

Проект ЮНІСЕФ «Найбільший урок у світі» проведений завдяки партнерству Глухівського НПУ ім. О. Довженка з Волонтерами ООН, офісом ЮНІСЕФ в Україні, Молодіжною консультативною групою ООН, проектами GoGlobal, U-Report, «Агенти змін», програмою «Teach for Ukraine» та студією онлайн освіти EdEra.

Служба зв’язків з громадськістю

Автор : joomla блоги