25

1 листопада в Глухівському національному педагогічному університеті імені Олександра Довженка вже традиційно відбувся Всеукраїнський науково-методичний семінар «Підготовка майстра виробничого навчання, викладача професійного навчання до впровадження в освітній процес інноваційних технологій».

У його роботі взяло участь понад 130 осіб – науковців, практиків, майстрів виробничого навчання та викладачів, які представляли вищі та професійно-технічні навчальні заклади, науково-дослідні установи Києва, Чернігова, Умані, Сумської області та інших міст України. Співорганізатором семінару став навчально-методичний центр професійно-технічної освіти в Сумській області.

01

02

Відкриття семінару розпочалося з виконання гімну Університету.

03

04

Урочисте відкриття заходу прикрасили своїми виступами найталановитіші студенти університету.

05

З вітальним словом виступив Зінченко Володимир Павлович, кандидат педагогічних наук, доцент, проректор з наукової роботи та міжнародних зв’язків Глухівського національного педагогічного університету імені Олександра Довженка.

06

07

Роботу пленарного засідання розпочали кандидат педагогічних наук, професор, завідувач кафедри професійної освіти та технологій с/г виробництва Ігнатенко Ганна Володимирівна та кандидат педагогічних наук, доцент, декан факультету технологічної і професійної освіти Ігнатенко Сергій Віталійович, які у своїх виступах акцентували увагу на тому, що сьогодення диктує високі вимоги до фахівців професійної освіти, тому вони повинні підходити до своєї справи творчо, бути дієвими, володіти інформаційними технологіями тощо. Ступневість в освіті передбачає оволодіння широким спектром престижних нині спеціальностей. Вони мають бути інтегровані в освітні програми, зорієнтовані на підготовку молоді до роботи в майбутньому. У цьому зв’язку зростає роль дуального навчання та різного роду практик.

08

09

Самойленко Наталія Юріївна, кандидат педагогічних наук, директор НМЦ професійно-технічної освіти в Сумській області та Скиба Володимир Михайлович, заступник директора з методичної роботи НМЦ професійно-технічної освіти у Сумській області у своїх виступах зазначили, що останнім часом актуалізувалася проблема дефіциту кваліфікованих робітників. Водночас постіндустріальне суспільство вимагає швидких змін у професійному навчанні, заклади професійно-технічної освіти потрібно трансформувати в професійні. Тож на часі необхідність реформування закладів професійної освіти з урахуванням останніх вимог бізнесового середовища. Кінцевою метою профосвіти має бути цілісна особистість фахівця зі  сформованими ключовими компетентностями – здатністю працювати в команді, опануванням основ енергозбереження тощо. Педагог професійного школи повинен як мати теоретичні знання, так і володіти необхідними практичними навичками.

Зазначене доповідачами вможливило висновок про те, що формування змісту освітніх програм повинно узгоджуватися з відповідними стандартами на основі компетентнісного підходу, а майстер виробничого навчання повинен так сформувати програму і окреслити зміст підготовки майбутнього робітника, щоб це узгоджувалося з вимогами майбутнього роботодавця.

10

Ковальчук Василь Іванович, доктор педагогічних наук, професор кафедри професійної освіти та технологій с/г виробництва у своїй доповіді висвітлив для присутніх основні тенденції розвитку професійної (професійно-технічної) освіти в умовах ринку праці.

11

У своєму виступі Земка Оксана Валеріївна, викладач професійно-педагогічного коледжу, зупинилась на проблемі формування підприємницької компетентності в майбутніх майстрів професійного навчання.

12

Цікавим був виступ Никлонського Андрія Степановича, майстра виробничого навчання ДПТНЗ «Шосткинське вище професійне училище». Він розповів про використання сервісу «Google Клас» на платформі Google Apps for Education для підвищення рівня цифрової компетентності учнів ПТНЗ.

13

14

Усі учасники семінару мали можливість узяти участь у запропонованих майстер-класах.

Викладач професійно-педагогічного коледжу Сєврюкова Валентина Єгорівна провела подіум-показ «Арт-фантазія “Світ прикрас”».

15

Експрес-технологію перенесення зображення на дерев’яні вироби представив кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри технологічної та професійної освіти Дещенко Олександр Миколайович.

16

Аспірант кафедри професійної освіти та технологій с/г виробництва Маринченко Євгеній Олегович запропонував до уваги учасників семінару майстер-клас з виготовлення надлегкої гумово-моторної моделі.

17

Майстри виробничого навчання ДНЗ «Глухівське ВПУ» Насоненко Ганна Василівна та Литовська Олена Михайлівна продовжили майстер-класи, продемонструвавши низку варіантів прикрашання кондитерських виробів білково-заварним кремом.

18

19

Захоплення в  учасників семінару викликав майстер-клас з укладання зачісок за допомогою перукарських сіточок та створення сучасної модельної дитячої стрижки з елементами «HAIR TATOO» у виконанні майстра виробничого навчання ДНЗ «Глухівське ВПУ» Румянцевої Марини Юріївни.

20

Можливості використання інтерактивної дошки як сучасного засобу професійного навчання продемонстрував кандидат технічних наук, старший викладач кафедри професійної освіти та комп’ютерних технологій Толмачов Володимир Сергійович.

21

22

23

Ковальчук Василь Іванович, доктор педагогічних наук, професор кафедри професійної освіти та технологій с/г виробництва в цікавий, креативній та інтерактивній формі провів тренінг «Використання особистісно-орієнтованого підходу в навчанні».

24

Завершився семінар жвавою дискусією, наприкінці якої учасники висловили сподівання на зустріч вже наступного року та плідну співпрацю. Учасники та гості відзначили високий рівень його проведення.

Автор : joomla блоги