debaty 2018

    Освітня технологія «Дебати» відноситься до розряду тих, що виконують місію активізації молоді, пробуджують лідерів у молодіжному середовищі, вчать здатності переконувати і наполегливо йти до реалізації ідеї, набувати ознак професіонала, що володіє комунікативною компетентністю.

     До відома. У Глухівському національному педагогічному університеті імені Олександра Довженка дебатний клуб функціонує з 2013 року. За п’ять років проведено: 1) Чемпіонат Сумської області з дебатів (2013 – 2014 рік), участь чотирьох університетів і коледжу; 2) «Відкритий дебатний турнір у Глухові» (2014 – 2016 роки), участь 48 команд дебатерів з числа студентів і старшокласників; 3) «Відкритий дебатний турнір «Серця чотирьох» (2016 – 2018 роки), участь 24 команд дебатерів з числа студентів університету, коледжу; 4) участь у виїзних дебатних заходах: дебатний турнір в рамках проекту «Острог – Ренесанс» (м. Острог, «Острозька академія», 2016 рік; участь у відкритому турніру всеукраїнського рівня «Відкриваємо Сіверщину» (2016 – 2017 роки); участь у «Літній дебатній школі – 2014» (с. Затока, Одеська область); 5) активна навчальна програма  з метою поширення освітньої технології «Дебати» в рамках проекту «Школа студентських ініціатив» (2017 – 2018 роки); 6) за п’ять років проведено 150 засідань дебатного клубу, 200 навчальних і показових дебатних раундів; 7) в період з 2013 по 2018 рік до дебатного молодіжного руху залучено понад 200 старшокласників і студентів.

    В рамках Всеукраїнського тижня правових знань 17 грудня 2018 року на базі Професійно-педагогічного коледжу Глухівського НПУ ім. О. Довженка проведено дебатний навчальний раунд на правозахисну тему, що дозволило порушити багато важливих питань, над яким студентство зможе попрацювати у режимі рефлексійного відтворення (пошук відповідей на проблеми, що виникли в процесі дебатування). Цього разу – навколо релігійна тема (резолюція), яка торкається єдності світськості і церковності суспільства:

    «Ця палата вважає, що бути католиком і православним одночасно припустимо».

    Скласти кейс гри (інтерпретація резолюції, система аргументів і контраргументів, логічні зв’язки і чіткі факти на доказ припущення, яке має бути переконливим не для іншої команди або аудиторії, а для судді) і невимушено презентувати його у парі з тімейтом (членом команди): ось що є не просто важливим, а є ігровим обов’язком дебатерів.

   Так або ні. Єдність протилежностей без узурпації права на існування. Дебатні тези:

  1. 1. Святкування Різдва (25 грудня і 07 січня).
  2. 2. Близькість канонів, традицій і обрядів.
  3. 3. Єдиність загальної віри – християнство.
  4. 4. Перспектива розвитку цивілізації у глобалізації (об’єднанні ).
  5. 5. Аналогії світського і релігійного порядків. Регулювання законами і канонами. Функціонування в Україні греко-католицької церкви (віра, що є «мікстом» православ’я і католицизму).

   Під час гри, на якій були присутні студенти і студентки (аудиторія) і учасниці (члени дебатного клубу «Оратор і Я» університету), вдалося у дискусійному режимі обговорити з врахуванням вимог формату питання права людини на вільне віросповідання, співіснування різних віток у християнстві та його взаємодії зі світським життям. Активістки дебатного руху студентки Дар’я Бокова і Ірина Кривонос справились з завданням показати зразок доповіді (з виконанням вимог гравця-дебатера). Досвідчені дебатерки (Дар’я Бокова, наприклад, визнана «Студентом року – 2018» у номінації «Дебати», а Ірина Кривонос – кращим спікером дебатного турніру «Серця чотирьох» – ІІІ) проявили кращі якості промовців і урівноважили в цілому нестабільну за змістом гру.

   У сезоні 2019 року дебатний клуб університету запропонує нові формати та вектори співпраці, а, як відомо, нові можливості відкриваються тим, хто не зупиняється на досягнутому, вірить у досягнення успіху у безумовному форматі.

 Служба зв’язків з громадськістю 

Автор : joomla блоги